Alguses me õpetame oma lapsi. Seejärel me õpime ise nendelt. Kes ei taha seda teha, see jääb oma ajast maha.
Paljud laste mängud on täiskasvanute tõsise tegevuse jäljendamine.
Kasvatage oma lapsi vooruslikkuses, sest ainult vooruslikkus võib anda õnne.
Tõsi küll, lapsed peavad, kuni nad on lapsed, olema vanemate võimu all, kuid samal ajal peavad nad olema ette valmistatud ka selleks, et mitte igavesti lapseks jääda.
Kõik mehed on oma laste üle uhked. Mõne mehe egoism on aga niivõrd suur, et ta on uhke isegi oma naise üle.
Ärge võtke inimestelt aega ära, rääkides sellest, kui targad on teie lapsed, sest tema tahab teile rääkida sellest, kui targad lapsed tal endal on.
Lapse õpetamise eesmärk on teha ta võimeliseks ilma õpetaja abita edasi arenema.
Lapsi kasvatades tuleb mõelda teda ees ootavast vanadusest.
Üks isa tähendab rohkem kui sada õpetajat.
Lapsed harjuvad õnnega kohe ja sundimatult, sest nad ise on oma loomu poolest rõõm ja õnn.
Maailmas pole pidulikumat hümni kui lapse lalin.
Lapsed tegelevad alati heameelega millegagi. See on äärmiselt kasulik ja seepärast ei maksa seda tegevust segada, vaid tuleb võtta tarvitusele kõik abinõud, et lapsed oleksid alati hõivatud.
Iga inimene on alati kellegi laps.
Kasvatamine on suur töö, sellega otsustatakse inimese saatus.
Laste mängudes on tihti sügav mõte.
Laske lapsepõlvel lapsepõlves küpseda.
Teil ei õnnestu iialgi kasvatada tarku, kui te hakkate lastes hävitama võrukaelu.
Kasvatamise juures on kõige suurem viga liigne kiirustamine.
Lastel ei ole minevikku ega tulevikku, kuid see-eest oskavad nad erinevalt meist, täiskasvanutest, olevikku kasutada.
Iga laps sünnib harimatuna. Vanemate kohus on lastele haridust anda.